
S’aprova el programa de treball anual de 2022 per a l’execució del programa Europa Creativa.
Amb un pressupost d’uns 385 milions d’euros, gairebé 100 milions d’euros més que el 2021, Europa Creativa reforça el seu suport als agents creatius i culturals arran dels reptes derivats de la crisi de la covid-19 i la competència mundial creixent.
El capítol MEDIA se centra en l’audiovisual.
Les accions que es cobriran a MEDIA són:
– Audience: Europa Creativa MEDIA proporcionarà noves ajudes per a xarxes de festivals per completar el suport atorgat als festivals individuals del 2021. El programa continuarà donant suport a la xarxa Europa Cinemas, les xarxes de VoD i les estratègies paneuropees de distribució de pel·lícules europees.
– Business: Un nou esquema MEDIA 360º s’obrirà el 2022, construït en base a sinèrgies dins dels principals fòrums de la indústria, mentre que el suport es renovarà per a talents i habilitats, mercats i networking, distribuïdors de cinema, agents de venda i eines innovadores o de negoci.
– Content: S’atorgarà novament suport per al desenvolupament de videojocs i contingut immersiu. Europa Creativa continuarà donant suport al codesenvolupament de projectes audiovisuals, el desenvolupament de slates (paquets de projectes audiovisuals) i de mini-slates (petits paquets de projectes audiovisuals), així com la producció de contingut per a televisió i plataformes digitals.
– Policy and communication: A través d’un diàleg regulador i d’una anàlisi compartida de dades i tendències, Europa Creativa té la intenció de promoure una política audiovisual europea holística, comptant amb el suport de l’Observatori Europeu de l’Audiovisual i del grup de reguladors europeus dels serveis de mitjans audiovisuals. El programa té previst consultar als agents del sector audiovisual a través de l’European Film Forum i arribar al públic a través del LUX Audience Award.
– Media Invest: MEDIA donarà suport a una plataforma d’inversió de capital (equity) mitjantçant la combinació de fons MEDIA amb fons InvestEU per garantir inversions privades al sector audiovisual.
Els projectes finançats per MEDIA hauran d’aplicar estratègies en pro de la transició verda i la diversitat, inclòs l’equilibri de gènere. Així, doncs, Europa Creativa contribuirà de manera significativa a les prioritats polítiques de la Comissió pel que fa a la sostenibilitat i la inclusió. El programa comprendrà iniciatives que responen a d’altres prioritats de la UE, com ara la contribució a l’Estratègia de la UE de lluita contra l’antisemitisme i de foment de la forma de vida jueva i l’Any europeu de la joventut.
Programa de treball anual de 2022 per a l’execució del programa Europa Creativa.
Font: Europa Creativa Media
Aquesta acció està subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya i l’FSE en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local.
Amb el suport de: