
Creixement empresarial de pimes innovadores amb potencial i vocació internacional.
La dotzena edició del programa Acceleració en Òrbita és una iniciativa conjunta de l’Ajuntament de Terrassa, Cambra de Comerç de Terrassa i Pimec per donar suport a empreses individuals i pimes de Terrassa, Matadepera, Rellinars, Ullastrell, Vacarisses i Viladecavalls.
L’objectiu és donar suport, eines i acompanyament a 6 empreses amb alt potencial de creixement amb el següent perfil:
– Ser pimes (amb personalitat jurídica) o persona autònoma (amb personalitat física).
– Tenir seu social o localització a Terrassa, Matadepera, Rellinars, Ullastrell, Vacarisses o Viladecavalls.
– Tenir potencial de creixement.
– Ser empresa innovadora.
– Tenir vocació internacional.
METODOLOGIA DEL PROGRAMA
Un cop tancat el període d’inscripció, el 5 de setembre, la Comissió Tècnica, formada per representants de les tres entitats organitzadores, es reunirà per seleccionar les 6 empreses participants, segons els criteris establerts a les bases, que iniciaran el programa dividit en les següents fases:
FASE 1: model de negoci i estratègia empresarial
– Taller grupal “Detecció del model de negoci i les palanques de creixement empresarial” (4h)
Data: 16/09, de 9.30 a 13.30 h
Lloc: Local 1 – Vapor Gran de Terrassa
Descripció: En el primer taller, mitjançant la metodologia “Canvas” d’anàlisi i desenvolupament de models de negoci per identificar les potencialitats clau de les empreses participants especialment en alguna de les següents àrees: innovació, màrqueting/comercial, expansió geogràfica / internacionalització, gestió de persones i cultura emprenedora, finançament, models de gestió interna, etc.
– Taller grupal “Elevator Pitch” (4h)
Data: 23/09, de 9.30 a 13.30 h
Lloc: Sala d’Actes Vapor Gran de Terrassa
Descripció: Es treballarà l’Elevator Pitch amb una posada en comú de la proposta treballada. Aquest serà el punt de partida per començar l’assessorament individualitzat que s’executarà en la següent fase del projecte.
FASE 2: pla d’acció
– Sessió de treball amb la persona de l’entitat assignada especialitzada en models de negoci.
– Sessió de tutoria amb la persona especialitzada en l’àmbit de creixement prioritzat per concretar el pla d’acció.
Descripció: partint del treball fet en la fase anterior, s’identificaran les palanques de creixement prioritàries de forma individualitzada per cadascun dels projectes.
FASE 3: Implementació del pla d’acció
– Tutories individualitzades amb la persona especialitzada en l’àmbit de creixement.
Descripció: Entre 3 i 5 sessions entre l’empresa i les persones expertes en l’àmbit de creixement seleccionat per tutoritzar la implementació del pla d’acció establert.
FASE 4: avaluació de resultats i tancament dels projectes
– Sessió de treball individual de l’entitat assignada i les diferents persones especialitzades que han acompanyat pla d’acció.
Descripció: com a tancament del projecte es realitza una sessió de treball individual entre l’empresa, l’entitat executora assignada i les persones especialistes que han portat l’acompanyament per tal d’avaluar els assoliments, identificar pròximes etapes i avaluar el desenvolupament del projecte.

Un centenar d’empreses ja han participat en aquest programa, 100% subvencionat, en les seves edicions anteriors, on han tingut cabuda tota mena de negocis de base tecnològica o tradicionals, així com de sectors i activitats diverses. Entre d’altres: Doiser, Lucid, Babau Barcelona, Sortem, Comser, Duran Arquitectes, Vytrus Biotech, Creixem, La Unión Elèctrica, Bercofred o Malltex.
Presenta la teva candidatura abans del 05/09/2025
Aquest programa és un exemple de concertació i col·laboració entre l’administració local i els agents econòmics i socials del territori i rep el suport del Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades i de la Diputació de Barcelona.

