El web municipal ha millorat la puntuació respecte l’any passat
L’Ajuntament de Terrassa ha estat distingit amb el segell Infoparticip@ 2013 a la qualitat i la transparencia de la comunicación pública local, atorgat pel Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural (LPCCP) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). El laboratori atorga aquesta certificació als webs municipals que publiquen una informació que facilita que la ciutadania tingui coneixement sobre els representants polítics del municipi, com es gestionen els recursos col•lectius i quines formes de participació té al seu abast.
El LPCCP atorga aquests reconeixements als municipis que superen el 95% a l’índex de compliment de les bones pràctiques comunicatives que estableix el Mapa Infoparticip@ de qualitat i transparència de la informació pública, creat pel mateix laboratori. Terrassa puntua un 95,12% en aquest índex segons la darrera onada d’avaluació (31 de gener de 2014). A la primera onada d’avaluació, el 2013, el consistori va obtenir un 82,93%.
Per a fer l’avaluació de cada web, el laboratori utilitza 41 indicadors, entre els quals hi ha:
- Si es dóna informació sobre els representants polítics de govern i oposició
- Si es publiquen les actes del Ple i de la Junta de Govern
- Si es publiquen les retribucions dels electes i de les categories laborals
- Si s’informa de les contractacions i concessions municipals
- Si s’ofereixen formes de participació i seguiment de l’acció municipal
El LPCCP ha impulsat també un Decàleg de Bones Pràctiques de la Comunicació Local Pública, que promou les bones pràctiques de la informació i la comunicació a les institucions públiques locals i estableix que els mitjans de comunicació locals de titularitat pública han de respectar un seguit de principis per assegurar la transparència. L’Ajuntament de Terrassa comparteix plenament els principis i valors que es recullen en aquest decàleg, que també es pot consultar al web d’Infoparticipa@.
Informació relacionada