L’objectiu d’aquest acord universitat-empresa és que els alumnes desenvolupin projectes audiovisuals innovadors en gèneres com la informació esportiva, l’entreteniment, la ficció o la publicitat. Els projectes podran accedir a Open Future, la plataforma d’acceleració d’startups de Telefónica.

Oculus RiftTelefónica, el Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia i el Parc Audiovisual de Catalunya han posat en marxa el primer Laboratori de Creativitat 360, en el qual els alumnes desenvoluparan projectes audiovisuals immersius en gèneres com la informació esportiva, l’entreteniment, la ficció o la publicitat.

L’objectiu d’aquest laboratori, emmarcat com una assignatura de tercer i quart curs dels graus en Multimèdia; Disseny i Desenvolupament de Videojocs; i Disseny, Animació i Art Digital de CITM, és que alumnes universitaris i empreses puguin investigar conjuntament en el camp audiovisual i generar idees al voltant de les noves formes de veure la televisió que permetran tecnologies com les càmeres de gravació 360º.

El vídeo 360º permet a l’espectador adoptar un punt de vista en primera persona que proporciona un grau d’immersió en el contingut que no es coneixia fins ara. Amb aquesta iniciativa, es pretenen explorar noves formes narratives per impactar en una audiència jove, acostumada a consumir continguts a través de suports menys convencionals.

El Laboratori de Creativitat 360 començarà el seu recorregut al febrer de 2020 amb la creació de sis equips multidisciplinaris formats per quatre persones cadascun, que hauran de fer front a reptes que inclouen crear, dissenyar i desenvolupar nous escenaris en narrativa 360.

Més informació: Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimedia (CITM) – UPC

Font: CITM