L’acte tindrà lloc el proper 27 de gener, a les 11 hores, a l’Edifici Gaia de la UPC (Rambla Sant Nebridi – Terrassa).
Presentaran el nou sistema Santi Royo, Investigador del CD6 de la UPC, i David Penyella, cap d’I+D de Laboratoris Puig S.A.
L’entrada és gratuïta, tot i que s’agraeix confirmació d’assistència a l’e-mail [email protected]
Investigadors del Centre de Desenvolupament de Sensors, Instrumentació i Sistemes de la UPC (CD6) i la multinacional Antonio Puig SA, han creat la primera tecnologia catalana capaç de mesurar en micres la topografia de la pell humana amb alta resolució. Es tracta d’un sistema que incorpora elements òptics i de software per mesurar les variacions del volum de zones extenses del cos, i que permetrà a l’empresa catalana Antonio Puig S.A. valorar l’efectivitat dels seus productes de manera objectiva, fent-los més competitius en el mercat i aportant noves eines de màrketing.
El sistema mesura la topografia de la pell amb una resolució de fins quatre micres, de manera que es veuen nítidament, les valls, els canons, els porus i tota mena d’”accidents geogràfics” -fins el més petit detall- de les arrugues de la pell amb una gran precisió. Els investigadors de la UPC han fet servir el sistema anomenat de desplaçament de fase, que consta de dues càmeres CCD (Charge Coupled Device) d’alta resolució, un projector interposat entre les dues càmeres i un software basat en algoritmes.
Per captar una imatge topogràfica del sector de la pell a estudiar, les dues càmeres es disposen en angle amb una tècnica anomenada de triangulació, que facilita l’obtenció de l’altura de cadascun dels punts objecte d’estudi. D’aquesta manera és possible l’obtenció d’una imatge tridimensional de gran resolució que mostra en detall la superfície de la pell analitzada.
Aquest innovador sistema permetrà a Antonio Puig disposar de tecnologia pròpia per avaluar i millorar l’efectivitat dels seus productes dermatològics, de manera que els faci més competitius en un dels mercats més durs. També permetrà quantificar objectivament la validesa dels tractaments, com una nova eina de màrketing de validesa contrastada.