Data: Dimarts, 16 d’abril, 2013
Lloc: CosmoCaixa, Isaac Newton, 26, Barcelona (pàrking amb accés directe al mateix edifici)
En un any, ESCODI augmenta un 70% els alumnes de formació in company i de cursos d’especialització reconeguts per la UAB. En aquest moment de reconversió del sector, propietaris i directius d’empreses de comerç inverteixen més en formació per adquirir millors posicions i habilitats estratègiques i preparar els seus equips de col·laboradors.
Amb “Tots podem innovar. Passió pel comerç”, el proper dimarts 16 d’abril al CosmoCaixa Barcelona, ESCODI vol donar eines als comerciants per tal d’ajudar-los a concretar els seus conceptes de negoci i saber analitzar als clients en un context de reconversió del sector que ha estat accelerat per la crisi. En aquest escenari, hi ha comerços que seran capaços superar aquest moment; altres, si no saben entendre que han de reorientat les seves estratègies, poden acabar desapareixent. Els que superaran aquesta situació seran els que tinguin capacitat d’evolució i / o creixement, independentment del seu volum.
Objectiu: conèixer el client
L’Honorable Conseller d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, Sr. Felip Puig inaugurarà aquesta jornada d’innovació del sector comerç centrada en entendre què motiva el client i com podem connectar-hi.
“Tots podem innovar. Passió pel Comerç” té un fil argumental centrat en el client. Començarà amb una exposició sobre què hi ha de nou en el món del retail; després es farà una exposició antropològica que demostrarà com la simple observació del comportament dels humans pot donar noves idees de negoci; també es presentarà el perfil del consumidor de dues propostes de comerç efímer i lúdic; es reflexionarà sobre les diferents motivacions i emocions que motiven la compra; a continuació, es parlarà de la connexió de les botigues amb els valors dels consumidors per després mostrar exemples d’empreses locals d’èxit (grans o petites) que han estat capaces de connectar amb valors dels clients, i, per últim, es donaran idees de com es pot connectar, a través de les noves tecnologies i amb un baix pressupost, amb aquest client un cop el comerciant ha identificat les seves emocions, motivacions i valors.
La formació com element estratègic
Des d’ESCODI s’ha notat un interès creixent per part dels gerents i propietaris d’empreses del sector comerç en formar-se ells mateixos i als seus col·laboradors. En concret, si comparem el període març del 2012- març del 2013, amb el mateix període del l’any anterior (març del 2011 a març del 2012), ESCODI ha tingut un augment de més del 70% dels alumnes participants en cursos programats sota demanda d’empreses de comerç, i dels cursos d’especialització reconeguts per la universitat.
Aquest considerable increment de la demanda de la formació respon a un interès dels propietaris i alts directius d’empreses de comerç per fer les seves botigues més competitives en aquest context de reconversió del sector. Per això, ells mateixos tenen l’objectiu d’adquirir més habilitats estratègiques amb programes formatius de llarga duració, com ara els post graus o cursos especialització, i inverteixen en programes de formació a mida “in company” pels seus col·laboradors perquè adquireixin nous coneixements i habilitats.
ESCODI és una escola universitària especialitzada en el sector comerç amb més de 10 anys d’experiència, que ofereix formació superior i especialitzada amb reconeixement de la UAB adreçada a directius i a gerents d’empreses del comerç, joves que s’hi vulguin llaurar un futur professional o empresarial, i també a professionals del sector que desitgin millorar les seves competències i coneixements.
Per a inscripcions cliqueu aquí o bé truqueu al 93 7839745.
Premsa: més informació o imatges: Mariona Huguet, 6564192151. [email protected] www.escodi.com