15Els rànquings avui dia són una de les eines més consolidades per a posicionar les universitats al món. L’objectiu del projecte CODUR, dirigit per la UOC amb la participació de l’Open Universityi el seguiment del centre de recerca Consiglio Nazionale delle Ricerche (CNR), és que les institucions en línia participin en aquests sistemes de classificació per a crear una nova dimensió d’indicadors que promoguin la competència en aprenentatge en línia entre les universitats.
Per a Carles Sigalés, vicerector de docència i aprenentatge de la UOC, aquesta recerca és «un pas molt important per al reconeixement internacional de la formació universitària en línia de qualitat i una oportunitat per normalitzar en els rànquings la valuosa aportació d’universitats com la UOC en el sistema global d’institucions d’educació superior». Per la seva banda, el coordinador del projecte i investigador del grup de recerca d’Educació i TiC (EDUL@B) de la UOC, Albert Sangrà, apunta que «la UOC i l’Open University —com a universitats globals líders en educació en línia— es corresponsabilitzen de crear aquesta nova dimensió d’indicadors per a que siguiutilitzable en les diferents classificacions d’universitats i permetin augmentar la seva reputació».
Durant el projecte és previst organitzar seminaris en el marc d’esdeveniments reconeguts que debaten i analitzen l’aprenentatge en línia. La finalitat d’aquestes activitats ésobtenir un retorn d’experts referents en aquesta matèria sobre els avenços de la recerca. Un dels seminaris tindrà lloc a Itàlia, en el Congrés Anual de la Societat Italiana d’Aprenentatge En Línia, i l’altre en el Foro Internacional sobre la Evaluación de la Calidad de la Investigación y Educación Superior (FECIES), a Espanya.
Un cop acabada aquesta recerca de dos anys (2017-2018), finançada pel programa de la UE Erasmus+, CODUR farà arribar laproposta d’indicadors a l’U-Multirank per a contribuir al seu sistema de valoració. Aquest rànquing, que està al corrent d’aquesta recerca des de la seva proposta inicial, és una iniciativa promoguda i finançada per la Unió Europea a partir de 2014 que elabora amb un nou enfocament classificacions mundials d’institucions d’ensenyament superior.
Font: UOC