L’any 2008 des del Servei d’Innovació es va iniciar un procés de definició del document que recollia l’estratègia del model de promoció econòmica de la ciutat des de la perspectiva de la Innovació. L’aprovació i posada en marxa del pla de treball vinculat a aquest document, el Pla de la Innovació, ha estat el vector de direcció de les polítiques d’Innovació de la ciutat en matèria de promoció econòmica en l’etapa 2007 – 2020.
Actualment, en atenció als canvis i a l’evolució de la nostra realitat, l’Ajuntament ha vist la necessitat d’actualitzar el seu Pla d’Innovació, amb l’objectiu d’identificar els recursos de la ciutat i de la seva àrea d’influència i millorar la seva capacitat d’innovació des d’una perspectiva global i transversal. Amb aquest Pla es pretén revisar i redefinir un posicionament estratègic de ciutat que reforci el seu ecosistema d’innovació, aglutinat per l’ecosistema d’empreses, start-ups, universitats, centres tecnològics i altres agents de l’ecosistema, així com dinamitzar el desenvolupament econòmic, l’ocupació i la competitivitat de Terrassa.