L’Institut per la Diversificació de l’Energia (IDAE) i el Ministeri per a la Transició Ecològica i Repte Demogràfic (MITECO) obren aquesta convocatòria adreçada a:

  • Empreses: petita, mitjana i gran empresa.

  • Universitats, centres de recerca o centres tecnològics sense ànim de lucre i altres entitats, públiques i privades, inclosos els agents del sistema de ciència i tecnologia.

Actuacions subvencionables:

  • Projectes innovadors d’emmagatzematge d’energia independents (standalone), connectats a les xarxes de transport i distribució d’energia elèctrica.

  • Projectes innovadors d’emmagatzematge d’energia hibridats amb instal·lacions de generació d’energia a partir de fonts d’energia renovables.

  • Projectes innovadors d’emmagatzematge mitjançant bombeig reversible (centrals hidràuliques reversibles).

  • Projectes innovadors d’emmagatzematge tèrmic.

No són subvencionables els projectes d’emmagatzematge basats en hidrogen, o altres tipus d’emmagatzematge químic.

El pressupost total d’aquesta convocatòria és de 280 M€:

  • 150 M€ per a Projectes innovadors d’emmagatzematge d’energia independents (standalone).

  • 30 M€ per a Projectes innovadors d’emmagatzematge tèrmic.

  • 100 M€ per a Projectes innovadors d’emmagatzematge mitjançant bombeig reversible.

Terminis:

Des del 20 de setembre fins al 18 d’octubre de 2023 en el cas de projectes innovadors d’emmagatzematge d’energia independents (standalone) i d’emmagatzematge tèrmic.

Des del 22 de setembre fins al 20 d’octubre de 2023 en el cas de Projectes innovadors d’emmagatzematge mitjançant bombeig reversible.

Deja un comentario

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Verified by MonsterInsights