
06/06/2024
15:30/18:30
Fem un GEST és una proposta amb un format molt dinàmic i pràctic per incorporar la sostenibilitat i els ODS al nostre model de negoci i/o projecte empresarial, la visió innovadora i la comunicació eficient per generar transformació.
Ofereix, a través de tres sessions complementàries i independents entre si en format de workshop o taller pràctic, eines útils, molts exemples i un pla de treball adaptat a les necessitats del món empresarial, amb el suport grupal de la personal docent per fer que la sostenibilitat sigui un element de competitivitat, creixement i alt valor afegit a Terrassa.
Fem un GEST orienta a l’acció, on un Gest no és solament representa fer un pas endavant sinó establir un debat de qualitat entre iguals, aprendre fent i identificant oportunitats compartides a la ciutat. GEST té un doble sentit, significant a més Grup d’Empreses Sostenibles de Terrassa per ser un espai de trobada i acció conjunta.
Els objectius d’aquests espais de trobada i formació presencial al Quadrant.0 són bàsicament quatre:
- Conèixer les claus de la sostenibilitat com a palanca de transformació, innovació i competitivitat a les empreses a través d’un pla de treball aprenent a fer, aplicant les oportunitats del canvi d’hàbits de consum i les tendències dels mercats.
- Incorporar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) com a marc de treball en clau d’agenda de les empreses que aposten per la sostenibilitat, incorporant en funció de l’activitat de l’empresa les dimensions social, ambiental i econòmica.
- Comunicar de manera eficient per connectar amb l’audiència i cadena de valor a la vegada que es promou l’eficiència, la credibilitat i la implicació dels grups d’interès amb els que l’empresa es relaciona.
- Crear valor en clau de territori, incorporant al nostre radar totes aquelles empreses que aposten per la sostenibilitat, afavorint la creació d’aliances en clau territorial, més eficients i responsables.
TALLER 1-“Com incorporar els ODS a la meva estratègia empresarial“
Principals temàtiques
- Conèixer les claus de la sostenibilitat com a element de competitivitat per fer front als reptes actuals i futurs. Tendències de consum i situació de l’entorn.
- Emmarcament dels ODS i la seva incorporació al model de negoci a través de l’eina SDG Compass.
- L’anàlisi de la materialitat. Disseny dels titulars d’un pla d’acció per part de l’empresa que incorpori criteris sostenibles en línia amb la seva estratègia, oportunitats de l’entorn i mitigació de riscos.
PONENT: Imma Pérez
Imma Pérez, és la fundadora de NOTTOPIC, marca a través de les quals integra l’estratègia de sostenibilitat i innovació, el màrqueting i la comunicació amb resultats tangibles potenciant la diferenciació, la competitivitat i la transformació d’empreses i territoris.
Amb més de vint-i-cinc anys de trajectòria, desenvolupa la seva activitat a l’àmbit de la Gran empresa (Adecco, Pirelli), àmbit cooperatiu (Abacus) i Administració Pública (Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Terrassa). Ha col·laborat amb més de 400 organitzacions contribuint a la generació de nous productes, serveis i models de lideratge transformadors. També ha contribuït al desplegament de 21 projectes en el marc de diferents municipis basats en les aliances, el focus en l’acció i el coneixement compartit que ens complementa i ens fa créixer. Actualment, és assessora Acreditada d’ACCIÓ (Agència per a la competitivitat i la innovació a l’empresa de la Generalitat de Catalunya) en els àmbits d’Estratègia i Gestió de la Innovació.
Amb formació en Direcció de Màrqueting i Comunicació, Innovació, Sostenibilitat, Igualtat d’Oportunitats i Humanitats per diferents universitats i Escoles de Negocis, és coordinadora, docent del LAB d’Acció Social de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals de Blanquerna (Universitat Ramon Llull) i ponent habitual a congressos i fòrums especialitzats en models de transformació a l’empresa.
