
El programa Formació per a la Innovació és una iniciativa del Servei d’Innovació de l’Ajuntament de Terrassa amb l’objectiu de transferir coneixement a les empreses del territori, principalment micro i pimes, persones empresàries i emprenedores, i ciutadania que pugui estar interessada, sobre diversos aspectes relacionats amb les noves tecnologies i la innovació per tal d’ajudar-los en l’adopció d’eines i metodologies que poden millorar l’eficiència i competitivitat dels seus projectes i feines.
Aquest any hi ha programades les següents sessions formatives:
Next Generation: eines i factors d’èxit per a les empreses.

Sessió formativa a càrrec d’Arancha Villarejo i Rosa Giner de l’empresa IDOM per tal d’explicar tots aquells aspectes a tenir en compte de cara a la sol·licitud dels ajuts Next Generation.
Formació online d’aproximadament 2 – 2,5 hores de durada.
Data: 26 de maig.
Horari: D’11.00 a 13.00 hores.
Lloc: En línia per la plataforma Teams.
(Un cop inscrits rebreu l’enllaç per accedir a la sessió.)
Contingut de la formació:
- Principals claus dels fons Next Generation.
- Exercici pràctic grupal: Com plantejar un projecte al “Mecanisme de Recuperació i Resiliència”? Tips, estratègies per a encertar i claus de l’èxit.
- Creació de consorcis.
- Gestió i justificació dels projectes subvencionats.
Kit Digital: Com sol·licitar-lo i properes convocatòries.

Xerrada formativa organitzada conjuntament per l’Ajuntament de Terrassa, CECOT i Cambra de Comerç de Terrassa, amb l’objectiu d’aclarir tots aquells aspectes rellevants sobre com accedir al bono del Kit Digital, el programa més important d’ajuts destinat a la implantació de solucions digitals per millorar la competitivitat de les empreses.
Sessió online d’aproximadament una hora de durada.
Data: Dijous 9 de juny.
Horari: De 16.00 – 17.00 hores.
Lloc: Plataforma Teams (online).
Contingut de la formació:
1- Benvinguda institucional per part d’Ajuntament i de la resta de socis.
Presentació dels propòsits de la sessió de treball.
2- Explicació de què és i com funciona el Kit Digital.
Presentació de Cambra com a punt Oficina d’Atenció al Públic (OAP) i quin és el seu paper.
Donar a conèixer les properes convocatòries destinades a empreses de 3 a 9 treballadors i d’empreses d’1 a 2 treballadors.
3- Com pot ajudar des de CECOT a la tramitació dels ajuts per empreses i de les certificacions per agents.
4- Torn de preguntes i tancament.
Aquesta sessió serà gravada i editada amb la finalitat de fer-la servir a les xarxes socials de cadascuna de les tres entitats organitzadores. La inscripció implica l’acceptació d’aquest fet, per la qual cosa es recomana a aquelles persones que no vulguin aparèixer que apaguin la seva càmera durant l’activitat.
Les persones inscrites rebran l’enllaç per connectar-se uns dies abans de la realització d’aquesta jornada.
Big data per a emprendre. No et perdis cap oportunitat de negoci amb eines gratuïtes.

Formació a càrrec de Xavier Gallardo de la consultora Novatec Advisors que té com a objectiu:
– Permetre a les persones emprenedores identificar, per mitjà del big data i les dades obertes, les oportunitats de negoci que es poden detectar dins del gran volum de dades accessibles per Internet.
– Dotar de les pautes metodològiques i d’un conglomerat d’eines i de programari open source (gratuït o de baix cost) eminentment pràctics que li permetin fer-ho de manera senzilla, automàtica, i sense cost o a un cost molt baix.
Formació de 8 hores de durada, dividida en dues sessions en línia.
Dates: 13 i 15 de setembre.
Horari: De 09.30 – 13.30 hores.
Lloc: En línia per la plataforma Google Meet (un cop inscrits rebreu l’enllaç de connexió).
PROGRAMA DE LA FORMACIÓ:
Sessió 1
1- Big data i dades obertes, que són i com se li poden treure profit.
2- Recursos d’informació de l’entorn competitiu (empresarial, financer, sectorial i de mercats, científic i tecnològic, patents i marques, subvencions, concursos públics, etc.).
3- Eines i estratègia per vigilar oportunitats i amenaces de l’entorn competitiu (paraules clau, cercadors temàtics, bases de dades i alertes).
Sessió 2
1- Capturar totes les informacions d’interès. Eines open source de captura de dades automàtiques (RSS, alertes, watchers, etc.).
2- Processar i analitzar oportunitats i amenaces. Eines open source de processat i anàlisi de dades automàtiques (quadres de comandament, processat automàtic d’informacions, potions, etc.).
3- Sintetitzar, difondre i extreure valor de la vigilància. Eines open source de síntesi i distribució d’informacions (generació de butlletins, intranets, portals, triggering, etc.).
El (nou) consumidor és 3.0, com acomplir amb les seves expectatives.

Formació a càrrec de Xavier Olivares que té per objectiu:
– Saber com són i què s’esperen de tu les noves generacions (mil·lennials, generació Z, etc.), i les no tan noves però amb renovats hàbits de consum.
– Conèixer molt bé les seves inquietuds i exigències cap al mercat: aprendre a com emprar l’empatia per definir un discurs encertat i amb el que se sentin identificats.
Formació de 8 hores de durada, dividida en dues sessions en línia.
Dates: 6 i 13 d’octubre.
Horari: De 10.00 a 14.00 hores.
Lloc: En línia (un cop inscrits rebreu l’enllaç de connexió).
Contingut de la formació:
Sessió 1
1- Empatitzant amb el nou consumidor 3.0.
2- (Re) Definint els rols empresa-consumidor i les noves tendències de consum imperants (economia col·laborativa, influencers, etc.).
3- Com l’evolució dels segments afecta la nostra activitat i als hàbits de consum de manera silenciosa, i com aprofitar-ho per innovar.
4- Aplicar tècniques online i offline amb les quals abordar el nostre consumidor 3.0 i no deixar-lo indiferent. Determinar la nostra estratègia.
5- Identificar noves oportunitats de negoci inspirades en els nous hàbits i tendències de consum.
Sessió 2
1- Mimetitzant-nos amb el consumidor 3.0.
2- Dibuixar el nostre client objectiu: Fitxa d’arquetip de consumidor 3.0.
3- Saber què caracteritza el nou consumidor 3.0 i quines expectatives hem de generar-li: 1. El mapa del viatge del consumidor 3.0.
4- El Personal Empathy Mindmap i com emprar-lo: un Canvas per relacionar
els nous arquetips de consumidors (prosumers, fansumers).
5- El Consumer Trend Canvas i com usar-lo: com fer evolucionar les nostres propostes d’acord amb un corrent de consum concret.
Criptomonedes, usos i avantatges competitives per al teu negoci.

Formació a càrrec de Dani Garcia que té com a objectiu:
– Introduir als participants en el món de les criptomonedes i les possibilitats que ofereixen per les pimes, tant com a element diferenciador de la competència, com per captar nous públics i treure el màxim rendiment a la tresoreria del negoci.
Formació de 5 hores de durada, dividida en dues sessions en línia.
Dates: 22 i 29 de setembre.
Horari: De 09.30 – 12.00 hores.
Lloc: En línia.
Contingut de la formació:
Sessió 1
1- Introducció a la tecnologia blockchain i Bitcoin.
2- D’un món centralitzat a un món descentralitzat.
3- Criptomonedes, tokens, chains, smartcontracts i altres amics.
4- Integrar mètodes de pagament en criptomonedes. Diferencia’t de la competència.
Sessió 2
1- Les finances descentralitzades (De-Fi). Avantatges i desavantatges.
2- Les Dapps i com aprofitar les oportunitats sense grans riscos.
3- Esprem la tresoreria amb criptomonedes i paga despeses sense esforç.
- Repàs i dubtes.
Innovar en el model de negoci. Casos i estratègies a través de la transformació digital i l’economia circular.

Formació a càrrec de Jordi Puigdellívol que té com a objectiu:
– Introduir el concepte d’innovació en el model de negoci i com aprofitar-ho des de la petita i microempresa, així com en projectes emprenedors.
– Conèixer les múltiples aplicacions de la transformació digital i de l’economia circular per a impulsar el nostre model de negoci.
– Aprendre i inspirar-se a través de casos, patrons de model de negoci i estratègies, tant d’àmbit general com sobretot basades en la transformació digital i en l’economia circular.
Formació presencial de 4 hores de durada, en línia.
Dies: 27 d’octubre.
Horari: De 09.30 – 13.30 hores.
Lloc: En línia (un cop inscrits rebreu l’enllaç de connexió).
CONTINGUT DE LA FORMACIÓ:
1- Innovar des de la petita empresa.
2- Innovació en el model de negoci.
3- Casos, patrons i estratègies generals per innovar en el model de negoci.
4- Transformació digital. Casos, patrons i estratègies per innovar en el model de negoci.
5- Economia circular. Casos, patrons i estratègies per innovar en el model de negoci.
- Com podem innovar en el model de negoci.
Activitat subvencionada per la Diputació de Barcelona (DIBA)

Amb el suport de:

Supramunicipalitat:
