Imatge Formació per a la Innovació 2022

El programa Formació per a la Innovació és una iniciativa del Servei d’Innovació de l’Ajuntament de Terrassa amb l’objectiu de transferir coneixement a les empreses del territori, principalment micro i pimes, persones empresàries i emprenedores, i ciutadania que pugui estar interessada, sobre diversos aspectes relacionats amb les noves tecnologies i la innovació per tal d’ajudar-los en l’adopció d’eines i metodologies que poden millorar l’eficiència i competitivitat dels seus projectes i feines.

Aquest any hi ha programades les següents sessions formatives:

Next Generation: eines i factors d’èxit per a les empreses.

Imatge formació Next Generation

Sessió formativa a càrrec d’Arancha Villarejo i Rosa Giner de l’empresa IDOM per tal d’explicar tots aquells aspectes a tenir en compte de cara a la sol·licitud dels ajuts Next Generation.

 

Formació online d’aproximadament 2 – 2,5 hores de durada.

Data: 26 de maig.

Horari: D’11.00 a 13.00 hores.

Lloc: En línia per la plataforma Teams.

(Un cop inscrits rebreu l’enllaç per accedir a la sessió.)

 

Contingut de la formació:

  • Principals claus dels fons Next Generation.
  • Exercici pràctic grupal: Com plantejar un projecte al “Mecanisme de Recuperació i Resiliència”? Tips, estratègies per a encertar i claus de l’èxit.
  • Creació de consorcis.
  • Gestió i justificació dels projectes subvencionats.

Kit Digital: Com sol·licitar-lo i properes convocatòries.

matge Kit Digital: Com Sol·licitar-lo i properes convocatòries

Xerrada formativa organitzada conjuntament per l’Ajuntament de Terrassa, CECOT i Cambra de Comerç de Terrassa, amb l’objectiu d’aclarir tots aquells aspectes rellevants sobre com accedir al bono del Kit Digital, el programa més important d’ajuts destinat a la implantació de solucions digitals per millorar la competitivitat de les empreses.

 

Sessió online d’aproximadament una hora de durada.

Data: Dijous 9 de juny.

Horari: De 16.00 – 17.00 hores.

Lloc: Plataforma Teams (online).

 

Contingut de la formació:

1- Benvinguda institucional per part d’Ajuntament i de la resta de socis.

    Presentació dels propòsits de la sessió de treball.

2- Explicació de què és i com funciona el Kit Digital.

    Presentació de Cambra com a punt Oficina d’Atenció al Públic (OAP) i quin és el seu paper.

    Donar a conèixer les properes convocatòries destinades a empreses de 3 a 9 treballadors i d’empreses d’1 a 2 treballadors.

3- Com pot ajudar des de CECOT a la tramitació dels ajuts per empreses i de les certificacions per agents.

4- Torn de preguntes i tancament.

 

Aquesta sessió serà gravada i editada amb la finalitat de fer-la servir a les xarxes socials de cadascuna de les tres entitats organitzadores. La inscripció implica l’acceptació d’aquest fet, per la qual cosa es recomana a aquelles persones que no vulguin aparèixer que apaguin la seva càmera durant l’activitat.

 

Les persones inscrites rebran l’enllaç per connectar-se uns dies abans de la realització d’aquesta jornada.

Big data per a emprendre. No et perdis cap oportunitat de negoci amb eines gratuïtes.

Imatge sessió Big Data

Formació a càrrec de Xavier Gallardo de la consultora Novatec Advisors que té com a objectiu:

– Permetre a les persones emprenedores identificar, per mitjà del big data i les dades obertes, les oportunitats de negoci que es poden detectar dins del gran volum de dades accessibles per Internet.

– Dotar de les pautes metodològiques i d’un conglomerat d’eines i de programari open source (gratuït o de baix cost) eminentment pràctics que li permetin fer-ho de manera senzilla, automàtica, i sense cost o a un cost molt baix.

 

Formació de 8 hores de durada, dividida en dues sessions en línia.

Dates: 13 i 15 de setembre.

Horari: De 09.30 – 13.30 hores.

Lloc: En línia per la plataforma Google Meet (un cop inscrits rebreu l’enllaç de connexió).

 

PROGRAMA DE LA FORMACIÓ:

Sessió 1

1- Big data i dades obertes, que són i com se li poden treure profit.

2- Recursos d’informació de l’entorn competitiu (empresarial, financer, sectorial i de mercats, científic i tecnològic, patents i marques, subvencions, concursos públics, etc.).

3- Eines i estratègia per vigilar oportunitats i amenaces de l’entorn competitiu (paraules clau, cercadors temàtics, bases de dades i alertes).

 

Sessió 2

1- Capturar totes les informacions d’interès. Eines open source de captura de dades automàtiques (RSS, alertes, watchers, etc.).

2- Processar i analitzar oportunitats i amenaces. Eines open source de processat i anàlisi de dades automàtiques (quadres de comandament, processat automàtic d’informacions, potions, etc.).

3- Sintetitzar, difondre i extreure valor de la vigilància. Eines open source de síntesi i distribució d’informacions (generació de butlletins, intranets, portals, triggering, etc.).

El (nou) consumidor és 3.0, com acomplir amb les seves expectatives.

Imatge El (nou) consumidor és 3.0, com acomplir les seves expectatives

Formació a càrrec de Xavier Olivares que té per objectiu:

– Saber com són i què s’esperen de tu les noves generacions (mil·lennials, generació Z, etc.), i les no tan noves però amb renovats hàbits de consum.

– Conèixer molt bé les seves inquietuds i exigències cap al mercat: aprendre a com emprar l’empatia per definir un discurs encertat i amb el que se sentin identificats.

 

Formació de 8 hores de durada, dividida en dues sessions en línia.

Dates: 6 i 13 d’octubre.

Horari: De 10.00 a 14.00 hores.

Lloc: En línia (un cop inscrits rebreu l’enllaç de connexió).

 

Contingut de la formació:

Sessió 1

1- Empatitzant amb el nou consumidor 3.0.

2- (Re) Definint els rols empresa-consumidor i les noves tendències de consum imperants (economia col·laborativa, influencers, etc.).

3- Com l’evolució dels segments afecta la nostra activitat i als hàbits de consum de manera silenciosa, i com aprofitar-ho per innovar.

4- Aplicar tècniques online i offline amb les quals abordar el nostre consumidor 3.0 i no deixar-lo indiferent. Determinar la nostra estratègia.

5- Identificar noves oportunitats de negoci inspirades en els nous hàbits i tendències de consum.

 

Sessió 2

1- Mimetitzant-nos amb el consumidor 3.0.

2- Dibuixar el nostre client objectiu: Fitxa d’arquetip de consumidor 3.0.

3- Saber què caracteritza el nou consumidor 3.0 i quines expectatives hem de generar-li: 1. El mapa del viatge del consumidor 3.0.

4- El Personal Empathy Mindmap i com emprar-lo: un Canvas per relacionar

els nous arquetips de consumidors (prosumers, fansumers).

5- El Consumer Trend Canvas i com usar-lo: com fer evolucionar les nostres propostes d’acord amb un corrent de consum concret.

Criptomonedes, usos i avantatges competitives per al teu negoci.

Imatge formació Criptomonedes

Formació a càrrec de Dani Garcia que té com a objectiu:

– Introduir als participants en el món de les criptomonedes i les possibilitats que ofereixen per les pimes, tant com a element diferenciador de la competència, com per captar nous públics i treure el màxim rendiment a la tresoreria del negoci.

Formació de 5 hores de durada, dividida en dues sessions en línia.

Dates: 22 i 29 de setembre.

Horari: De 09.30 – 12.00 hores.

Lloc: En línia.

 

Contingut de la formació:

Sessió 1

1- Introducció a la tecnologia blockchain i Bitcoin.

2- D’un món centralitzat a un món descentralitzat.

3- Criptomonedes, tokens, chains, smartcontracts i altres amics.

4- Integrar mètodes de pagament en criptomonedes. Diferencia’t de la competència.

Sessió 2

1- Les finances descentralitzades (De-Fi). Avantatges i desavantatges.

2- Les Dapps i com aprofitar les oportunitats sense grans riscos.

3- Esprem la tresoreria amb criptomonedes i paga despeses sense esforç.

  • Repàs i dubtes.

Innovar en el model de negoci. Casos i estratègies a través de la transformació digital i l’economia circular.

Imatge Innovar en el Model de Negoci

Formació a càrrec de Jordi Puigdellívol que té com a objectiu:

– Introduir el concepte d’innovació en el model de negoci i com aprofitar-ho des de la petita i microempresa, així com en projectes emprenedors.

– Conèixer les múltiples aplicacions de la transformació digital i de l’economia circular per a impulsar el nostre model de negoci.

– Aprendre i inspirar-se a través de casos, patrons de model de negoci i estratègies, tant d’àmbit general com sobretot basades en la transformació digital i en l’economia circular.

 

Formació presencial de 4 hores de durada, en línia.

Dies: 27 d’octubre.

Horari: De 09.30 – 13.30 hores.

Lloc: En línia (un cop inscrits rebreu l’enllaç de connexió).

 

CONTINGUT DE LA FORMACIÓ:

1- Innovar des de la petita empresa.

2- Innovació en el model de negoci.

3- Casos, patrons i estratègies generals per innovar en el model de negoci.

4- Transformació digital. Casos, patrons i estratègies per innovar en el model de negoci.

5- Economia circular. Casos, patrons i estratègies per innovar en el model de negoci.

  • Com podem innovar en el model de negoci.

Activitat subvencionada per la Diputació de Barcelona (DIBA)

Logo Diputació de Barcelona (DIBA)

                                   Amb el suport de:

Logos AODL 2022

                                  Supramunicipalitat:

Logos Supramunicipalitat

Deja un comentario

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Verified by MonsterInsights