Ja està en marxa l’edició d’enguany del programa ACCELERACIÓ´EN ÒRBITA en el marc del Parc Científic i Tecnològic, Orbital 40.
Des de fa 7 anys consecutius, l’Ajuntament de Terrassa, Cambra de Comerç de Terrassa i Cecot organitzen aquest programa per impulsar el creixement d’empreses consolidades de Terrassa, Matadepera, Rellinars, Ullastrell, Vacarisses o Viladecavalls.
D’entre totes les candidatures rebudes, se n’han seleccionat un total de sis d’acord amb els requisits de participació: vocació internacional, potencial de creixement, que siguin innovadores, ubicades a algun d’aquests municipis i compartir cultura i valors d’Orbital40 (“Compartir per Guanyar”).
Aquest any es comptarà amb la participació de: Como Pez en el Agua, Creixem, JCS Disseny, La Union Electrica, Prewaste i Shopworld, que tindran l’oportunitat d’assistir als tallers formatius i rebre assessorament individual al llarg del programa amb l’objectiu que puguin analitzar el seu model de negoci i estratègia empresarial.
El programa que es durà a terme al llarg del 2020 i es desenvoluparà segons les següents fases:
Fase 1 Model de negoci i estratègia empresarial amb sessions masterclass amb l’objectiu de definir el model de negoci de cada empresa
Fase 2 Pla d’acció amb sessions individuals (amb especialistes) amb l’objectiu de definir un pla de creixement personalitzat
Fase 3 Implementació del Pla de Creixement amb sessions individuals de la mà d’especialistes amb l’objectiu de tutoritzar la implantació del pla
Fase 4 Avaluació de resultats i tancament amb sessió de treball individual entre empresa, especialistes i ens impulsors amb l’objectiu d’avaluar el grau d’assoliment del pla de creixement i identificar les properes passes a realitzar.
En edicions anteriors del programa van participar un total de 43 empreses, com ara Doiser, Lucid, Babau Barcelona, Sortem, Comser, Duran Arquitectes o Vytrus. Totes aquestes empreses van tenir l’oportunitat de treballar l’àmbit de creixement de més potencial per a cadascuna d’elles des d’una vessant pràctica, abordant temàtiques molt diverses com la internacionalització, l’estratègia comercial i vendes, i el màrqueting online i offline, entre d’altres.
Aquest programa, que és un exemple de concertació i col·laboració entre l’administració local i els agents econòmics i socials del territori, rep el suport del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, el Ministerio de Empleo y Seguridad Social (Servei Públic d’Ocupació Estatal), el Fons Social Europeu i la Diputació de Barcelona.