Ningú nega avui de la necessitat d’enfocar-nos cada vegada més al client. Al món on-line tot gira al seu voltant, escoltant-lo, preguntant-lo, interactuant amb ell, esbrinant quines necessitats té i com podem satisfer-lo i, en aquest sentit, totes les accions actuals del màrqueting on-line s’enfoquen en aquesta direcció. Del màrqueting viral hem passat al màrqueting de sentiments, amb la finalitat de fer viure experiències als usuaris que els facin recordar de forma positiva el missatge que els volem transmetre, amb aplicacions basades en la gammificació, la geolocalització, la realitat augmentada, etc.
Les xarxes socials hi contribueixen cada vegada més, cercant el màxim de contacte amb l’usuari o despertant en ell la curiositat per descobrir coses que el satisfacin o que li resolguin problemes o necessitats molt concretes. Xarxes on es poden descobrir tendències, com Pinterest o Instagram, cada vegada tenen més seguidors i ja ens estan marcant el futur, on l’usuari a més de tenir accés a la informació que desitja també podrà gaudir de la sensació de poder descobrir quelcom de nou. En el món del vídeo aquesta tendència avui ja és una realitat que podem copsar en el ràpid creixement d’espais destinats a vídeos de curta durada, com “Vine” o els d’emissió de vídeos en viu, com Meerkat.
Una de les tendències de futur en aquest nou món serà la irrupció de mitjans socials que juguin amb el concepte de l’efímer. Allò que ara veiem o descobrim gaudim-ne, perquè ningú ens assegurarà que ho podrem seguir trobant degut a que desapareixerà en pocs instants. D’aquesta manera avui ja ens estant oferint per la xarxa productes que només els podem gaudir durant uns pocs minuts i la compra per impuls està guanyant més protagonisme que la que fins ara hem gaudit en els portals de compres on-line tradicionals.
Avui ja no es parla del Internet de les persones o dels continguts, avui es parla de “Internet de les Coses”, ja que el futur passa perquè tots els objectes quotidians estiguin connectats a internet. Es calcula que en els propers anys més de 30.000 objectes estaran connectats i que afectarà a múltiples sectors, dels que podem destacar: wearables, cotxes, llars, ciutats, indústria, transport, energia i salut.
Font: Santi Rius, Director de Creat360 i assessor de màrqueting on-line i social media de la Cecot
@santirius