La present edició del Sonar+D ha acreditat el posicionament de Catalunya a l’avantguarda de la tecnologia d’àudio 3D, amb les tecnologies Sfëar i els altaveus desenvolupats per Amate Audio, empresa membre d’Orbital 40,  per crear i escoltar música en tres dimensions.

La nova tecnologia d’àudio 3D té potencial per a arribar a ser el nou estàndard en àudio, com ho va ser l’estèreo en el seu moment.

La present edició del Sonar+D ha mostrat el posicionament de Catalunya a l’avantguarda de la tecnologia d’àudio 3D, amb les tecnologies Sfëar que ha presentat el centre tecnològic Eurecat per crear música en tres dimensions i els altaveus desenvolupats per l’empresa Amate Audio.

Les cançons 3D composades per músics, artistes sonors i DJ amb la tecnologia Sfëar s’han pogut escoltar en primícia en el Sonar+D amb uns altaveus amb el sistema SA3D desenvolupats per Amate Audio, amb seu a Terrassa, gràcies a la convocatòria NUCLI, cofinançada per ACCIÓ i fons FEDER

Es tracta d’un nou sistema acústic innovador pensat per poder equipar estudis professionals de producció musical amb tecnologia de so 3D i per poder organitzar esdeveniments de so 3D immersiu, ja sigui a l’aire lliure i en directe com en sales de concerts.

Per la seva banda, músics internacionals com Mr J, Timothy Schemele i MainBerlin han presentat al Sonar+D les primeres cançons 3D composades amb Sfëar (www.sfear.com), que permet crear cançons i sessions de música en tres dimensions en directe i produir i distribuir música i continguts d’àudio immersiu en els dispositius mòbils a través d’auriculars.

Segons pronostica Adan Garriga, director de Tecnologies Audiovisuals d’Eurecat, “el so 3D serà el nou estàndard en el camp de l’àudio, com ho va ser la irrupció del so estèreo en els anys cinquanta i el pas estèreo al sistema 5.1 en els vuitanta”.

Deja un comentario

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Verified by MonsterInsights