El centre tecnològic Eurecat (membre de Tecnio) participa en el projecte Robotrack, que suposa la implantació de la robotització dels sistemes de posada en obra ferroviària, mitjançant un nou concepte de via de tren en placa alleugerida, que és més sostenible des del punt de vista econòmic i mediambiental.

Tal com explica la directora de la Unitat de Robòtica i Automatització d’Eurecat, Pepa Sedó, “el robot s’instal·la en una plataforma mòbil, de manera que es va desplaçant per a la col·locació de les plaques”, en un procés que introdueix un sistema de construcció ferroviària “molt més econòmic, vinculat a la utilització de materials més lleugers i que requereix menys manteniment”.

El consorci del projecte Robotrack està coordinat per l’empresa VIAS i compta amb un equip multidisciplinar format per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, CEMOSA, la Unitat de Robòtica i Automatització d’Eurecat i la Universitat Politècnica de València, a través del Grup de Recerca en Enginyeria Ferroviària (GIIF).

La utilització del sistema de via en placa està altament recomanada en la construcció de línies de metro i de tramvia, línies d’altes prestacions per a trànsit pesat de mercaderies i línies d’Alta Velocitat de circulació, per sobre de 350 km/h. A la vegada, el sistema de via en placa és extensament utilitzat en túnels de gran longitud, estacions terminals i a les de parada obligada, així com en trams amb moltes obres de fàbrica, ponts i viaductes.

El projecte ha estat aprovat Ministeri d’Economia i Competitivitat a través de la Secretària d’Estat d’Investigació, Desenvolupament i Innovació, després de resolució del Programa estatal d’R+D+i Orientada als Reptes de la Societat 2015.

Deja un comentario

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Verified by MonsterInsights